۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

فرازهايي از بيانات امام راحل!



مدتی است که عده ای از دوستان سبز ما، "امام دوست" شده اند و سینه برای نوه اش چاک می دهند و احتمالا آرزو دارند که بجای سید علی آقا، حسن آقا را بر تخت خلافت (همان سلطنت) بنشانند و "تفکرات ناب حضرت امام" را احیا کنند. به همین منظور و برای درک بهتر اندیشه های خمینی  بیایید حرفهایش را مرور کنیم:

 

 در مورد دانشگاه:

"منافقین هی میگویند مغزها دارند فرار میكنند . به جهنم كه فرار میكنند. این دانشگاه رفته ها، اینها كه همه اش دم از علم و تمدن غرب میزنند بگذارید بروند. ما این علم و دانش غرب را نمیخواهیم. اگر شما هم میدانید كه اینجا جایتان نیست فرار كنید. راهتان باز است." جماران، 8 آبان 1358

"ریشه تمام مصیبتهایی كه تاكنون برای بشر پیش آمده از دانشگاهها بوده است... همه مصیبتهایی كه در دنیا پیدا شده از متفكرین و متخصصین دانشگاهی است... اگر به اسلام علاقه دارید بدانید كه خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه ای بالاتر است"
دیدار با اعضای دفتر تحكیم وحدت حوزه و دانشگاه، 27 آذر 1359

"ما هرچه میكشیم از این طبقه ای است كه ادعا میكند دانشگاه رفته ایم و روشنفكریم و حقوقدانیم. هرچه میكشیم از اینها است."
قم، 1 مرداد 1358

 

در مورد هنر:

اوریانا فالاچی در مصاحبه با خمینی:

سوال: شما موسیقی را عامل فساد و شهوترانی دانسته اید. ولی آیا آثار موسیقی كسانی چون باخ و موتسارت و بتهون و وردی را نیز با این همه معنویت آنها عامل فساد میدانید؟

خمینی: من اینهایی را كه اسم بردید نمیشناسم ولی اگر مارش جنگی ساخته باشند كارشان خوب است. در غیر اینصورت كارشان قابل قبول نیست.

 

در مورد اقتصاد:

"این منطق یک منطق باطلی است که بگویند ما انقلاب کردیم که مثلا کشاورزی مان ترقی کند .آدم انقلاب نمی کند که کشاورزی ترقی کند. انقلاب نمی کند که اقتصاد بالا برود .اینها که دم از اقتصاد میزنند خیال میکنند که انسان هم یک حیوان است و کارش خورد و خوراک است .حیوان است که همه چیزش را فدای اقتصاد میشود.الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصاد است .اسلام از این شوخی ها ندارد."
خمینی در دیدار با کارکنان صدا وسیمای "18 شهریور 1358.سخنرانی در جمع کارکنان پخش رادیو، 17 شهریور 1358،قم، صحیفه نور،جلد 9، صفحه 450

" این جوان‌های ما رفتند، ریختند و اعضای آن‌جا را گرفتند و هیچ آسمان به زمین نیامد... این خدمت بود. شما الآن یکسال است این جاسوس‌ها را در آنجا حبس کردید و خبری نشد... الان ما را حصر اقتصادی کردند چه شد؟ مثلا ما کجایمان گیر کرده است؟... آن چیزی که برای ما ارزش دارد اسلام است. .. ما برای شکممان قیام نکردیم... ما از انزوا نمی‌ترسیم. استقبال هم می‌کنیم. اما ما منزوی نیستیم. شما خیال می‌کنید ما منزوی هستیم. برای شکممان قیام نکردیم، برای اسلام قیام کردیم." سخنرانی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، سروش، شماره 75، 17آبان 59، صص6-8

 

در مورد جاسوسی:

"دانش آموزان باید با كمال دقت اعمال و كردار دبیران و معلمین خود را زیر نظر بگیرند و اگر خدای نكرده در یكی از آنها انحرافی ببینند بلافاصله به مقامات مسئول گزارش نمایند... این كار را به صورت مخفی انجام دهند"
پیام به دانشجویان، دانش آموزان، استادان و دبیران، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 61-62 ، 1 مهر 1361

 

ریاضی:

"شما یاوه گویان با زندگانی معنوی و سعادت اجتماعی یك گروه انبوه صدها هزار میلیون نفری بازی میكنید."
كشف الاسرار نوشته خمینی، صفحه
74

میلیونها میلیون سلاطین و بزرگان و فلاسفه در عالم آمدند.
كشف الاسرار نوشته خمینی، صفحه 176

"اسلام میلیونها حكم دارد."
كشف الاسرار نوشته خمینی، صفحه 55


تاریخ:

"این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست. دو هزار سال است كه آمریكا ما را استعمار كرده است"
دیدار با دانشجویان خط امام پس از گروگانگیری اعضای سفارت آمریكا، جماران، 19 آبان 1358


پزشكی:

"امروز بر دكترهای كشور ثابت شده كه برای علاج ناخوشیهایی مثل تیفوس و تیفوئید (حصبه) چاره ای جز عمل كردن به طبق دستورات یونانی نیست و علاجهای اروپایی نمیتوانند كاری به اینگونه مرضها بكنند"
كشف الاسرار نوشته خمینی، صفحه 280



سیاست و دموکراسی و احزاب:

"اسلام به كاخ كرملین هم كشیده شده، به كاخ سفید هم كشیده شده. به آمریكای لاتین هم رفته. به افریقا هم رفته، به مصر هم رفته. ملزم كرده است همه آنها را كه از اسلام اطاعت كنند."
دیدار با رئیس جمهور و مقامات كشور، جماران، 18 مرداد 1363

* یكی از بركات جمهوری اسلامی این بود كه مصریهای كافر بالاخره مسلمان شدند. بقیه جاها هم مسلمان شدند.
* و از این تاریخ بود كه در قانون اساسی امریكا و شوروی و بقیه دنیا نوشته شد كه باید قوانین بر اساس شریعت اسلام باشد.

"یكی از راههای ایجاد اختلاف در یك ملت وجود احزاب است... اساساً احزاب از اول برای این درست شده اند كه مردم با هم متجمع نشوند. چون دولتها از اجتماع توده ها میترسند احزاب سیاسی را درست كرده اند."

* درستش هم همین است: هزاران سال دولتها میخواستند حزب درست كنند و مردم نمیگذاشتند تا اینكه دولتها بر علیه ملتهایشان انقلابهای "مشروطه یا جمهوری" بر پا كردند و این حزب ها را درست كردند.

 





--
Hamrah Sho Aziz Kin Dard e Moshtarak Hargez Joda Joda Darman Nemishavad


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما کمک به ایجاد دموکراسی میکنه
همه با هم یک کشور با نظرات متفاوت و آزاد میسازیم