سکانس اول
قبل از پيروزي انقلاب در کتاب کشف الاسرار نوشته خميني.
ابوبکر و عمر با قران مخالفت کردند و احکام خدا را بازيچه قرار دادند و از پيش خود حلال و حرام درست کردند و به فاطمه دختر پيغمبر و اولاد او ستم ها روا داشتند و به دستورات خدا و احکام دين جاهل بودند.
ابوبکر جمله اي مخالف آيات صريحه قران به پيغمبر اسلام نسبت داد و با نص صريح آيه قران مخالفت کرد و حکم پيغمبر را درباره زکات اسقاط کرد و عمر بر خلاف حکم خدا و پيغمبر او متعه زنها را حرام کرد و در خانه پيغمبر را آتش زد. (ص 110)
مخالفت ابوبکر و عمر با قرآن در حضور مسلمانان يک امر خيلي مهمي نبود، زيرا مسلمانان يا داخل در حزب آنها و در مقصود با آنها همراه بودند، يا اگر همراه نبودند جرات حرف زدن را در مقابل آنها نداشتند و اگر هم گاهي يکي از آنها حرفي مي زد به سخن او ارجي نمي گذاشتند – (ص 119)
اگر عمر آخر امر مي گفت که خدا يا جبرئيل يا پيغمبر در فرستادن يا آوردن فلان آيه اشتباه کردند يا سفيه و مهجور شدند سنيان نيز از جاي بر مي خواستند و متابعت مي کردند، چنانکه در آنهمه تغييرات که در دين اسلام داد متابعت از او کردند و قول او را به آيات قرآني و گفته هاي پيغمبر مقدم داشتند (همان ص 130)
سکانس دوم
پس از پيروزي انقلاب و تشنج بين شيعه و سني.
دستهاي ناپاکي که بين شيعه و سني اختلاف مي اندازند نه شيعه هستند و نه سني. ايادي استعمارند. اينها هستند که نمي گذارند اتحاد بين تشيع و تسنن صورت بگيرد. از ملي گرايي خطرناکتر ايجاد اختلاف بين اهل سنت و جماعت با شيعيان است.
(پيام به زائران ايراني حج، 16 شهريور 1360)
مخالفان اسلام مي خواهند بين برادرهاي شيعه و سني اختلاف ايجاد کنند. اينها خير خواه شيعه و سني نيستند، با اسلام مخالفند.
در ديدار با ائمه جمعه خراسان و قم و تهران، جماران 21 خرداد 1362
درست است خمینی و آخوندیسم در رگهایشان مانند خون شارلاتانیسم جاریست. اما سالوسی است که هنوز هم برنده ترین و کارآ ترین است. من هم هنوز از سالوسی اثر میپذیرم. امروز هم حتا ما به شهدای بزرگوارمان از جنبۀ ساده زیستی و پشم آلوئی و فروتنیهای درویش مآبانه نگاه میکنیم. احمدی بی مخ کنار سفره و سجاده نان و پنیر ساده به رخ مردم میکشد. سالوسی روشی است که ازین پس هم کارآست. ریای زاهد سالوس جان من فرسود. زاهد بازی !!!
پاسخحذف