۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

محمد رسول الله و عشق ممنوعه(ماریه قبطی)

سوره تحریم آیه 1

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ.

ای پيامبر ، چرا چيزی را که خدا بر تو، حلال کرده است ، به خاطر خشنود ساختن زنانت بر خود حرام می کنی؟ و خدا آمرزنده و مهربان است.

این آیه در مورد ماجرای ماریه قبطی ساخته شده است. ماریه کنیز حفصه از زنان محمد بوده است. محمد روزی به خانه حفصه رفته است و ماریه را تنها دیده است و با او همبستر شده است. حفصه به خانه برگشته و محمد را در حال نزدیکی با کنیز خود در خانه میبیند. محمد قسم میخورد که دیگر با ماریه همبستر نشود و از حفصه میخواهد که این راز با کسی بازگو نکند. اما حفصه این راز را با همه در میان میگذارد و پیامبر از تصمیم خود بازمیگردد و این آیه را نازل میکند. و تحریم را از سر راه خود برمیدارد.


کل ماجرا

این پست در مورد ماریه قبطی همسر محمد و یکی از روابط جنسی خاص او با محمد است و اتفاقاتی که بعد از آن افتاد .

آیات مربوط به این ماجرا را در آخر متن بخوانید .

ماریه قبطی زنی برده بود از مصر که پادشاه آن کشور مقوقس او را به عنوان هدیه برای محمد فرستاد .

محمد اشتباه بزرگی کرد و آن اشتباه این بود که شاید برای ژست گرفتن ماریه را کنیز یکی از همسرانش یعنی حفصه دختر عمر بن خطاب خلیفه دوم کرد .

روزی محمد کاسه صبرش لبریز شده بود به خانه حفصه می رود و او را به نزد پدرش عمر می فرستد . به مجرد اینکه حفصه از خانه بیرون می رود محمد ماریه را به اطاق حفصه برده و در رختخواب ...  .

مدتی می گذرد . اما از بخت بد محمد حفصه زود بر می گردد و پس از ورود به منزل محمد و ماریه را در حال انجام عبادت می بیند . در اینجا محمد مانند هر انسان عادی دیگری نمی دانسته که حفصه در راه است و جالب آن که خداوند هم توسط جبرئیل به ایشان آمار نمی دهد که پاشو جمعش کن . دلیلش معلوم نیست و فقط حدس هایی زده می شود از جمله اینکه شاید الله خودش با کنیز دیگری مشغول بوده یا اینکه سرش شلوغ بوده و به محمد و ماریه توجهی نداشته و شاید هم جبرئیل دیر رسیده بود . نمی دانیم . به هر حال با مشاهده آن صحنه های اروتیک بی ناموسی و غیر اسلامی بین محمد و حفصه مشاجره شدیدی به وجود می آید ولی حضرت که نمی خواسته در چشم مومنین و مومنات بی آبرو شود چاره ای جز منت کشی نمی بیند ، در نتیجه به پای حفصه می افتد و سوگند می خورد که تا ابد ماریه را بر خود حرام می کند و هر طور که شده از حفصه قول می گیرد که این موضوع را برای کسی فاش نکند .

ولی حفصه نمی تواند جلوی دهان خود را بگیرد و عاقبت این ماجرا را برای عایشه بازگو می کند . مدتی هم عایشه داد و بی داد می کند ولی به زودی آب ها از آسیاب می افتد .

در این هنگام است که حضرت می بیند در این معامله ضرر کرد زیرا بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد ماریه را بر خود حرام کرد . از این ماجرا حضرت بسیار غمگین شد . ولی الله که به هیچ وجه قادر به دیدن ناراحتی رسولش نبود کوتاهی گذشته خود را با آیات سوره تحریم جبران کرد .

در این آیات الله می فرماید :

۱ . ای پیامبر چرا چیزی را که خدا بر تو حلال کرده به خاطر جلب رضایت همسرانت بر خودت حرام کردی و خداوند غفور و رحیم است .

۲ . خداوند راه چاره شکستن سوگند را برای شما بیان کرد و خدا سر پرست شماست و او دانای حکیم است .

۳ . و چون پیامبر مطلبی را سری برای بعضی از همسران خود گفت و همسر نامبرده آن سر را فاش ساخت و خدا پیامبر خود را از این افشا گری همسرش آگاه کرد و پیامبر گوشه ای از این خیانت را به وی اعلام داشت و از همه جزئیات آن خودداری نمود وقتی به او فرمود تو چنین کردی پرسید چه کسی از این عمل من به تو خبر داد ؟ فرمود خدای عالم آگاه .

۴ . و شما دو زن اگر به سوی خدا توبه ببرید امید است دلهایتان را از انحراف به استقامت برگرداند چون دل های شما منحرف گشته و اگر همچنان بر علیه پیامبر دست به دست هم بدهید بدانید که خداوند مولای او و جبرئیل و مومنین صالح و ملائکه هم بعد از خدا پشتیبان اویند .

۵ . امید است اگر او شما را طلاق دهد پروردگارش بجای شما همسرانی بهتر بهتر برای او قرار دهد همسرانی مسلمان مومن ، متواضع ، توبه کار ، عابد ، هجرت کننده ، زنانی ثبیه و باکره .

در این هنگام حضرت رسول با استناد به آیه ۵۱ سوره الاحزاب که می فرماید : موعد هر یک از زنانت را که بخواهی می توانی به تاخیر اندازی و هر گاه بعضی از آنها را که بر کنار ساخته ای بخواهی نزد خود جای دهی گناهی بر تو نیست و ...  به مدت ۲۹ روز از معاشرت با همسران دیگرش خودداری و به کوری چشم آنها این ۲۹ روز را با ماریه بسر برد .

هنوز نمی فهمید چرا

   واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند            چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند ؟



منبع http://www.zandiq.com/articles/0000000022.shtml

http://jemz.blogfa.com/post-21.aspx

۱ نظر:

  1. درود بر شما. زنان محمد و اینکه وی چگونه و در چه موقعیتی می خواسته با آن ها حال کند چه ربطی به مردم ما و قرن 21 دارد؟ ایا این دین است...

    پاسخحذف

نظر شما کمک به ایجاد دموکراسی میکنه
همه با هم یک کشور با نظرات متفاوت و آزاد میسازیم