۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

نگهبانان آسمان با شهاب سنگ , جن ها را میزنند !



برخی از جنها که تازه مسلمان شده بودند به پیامبر اسلام تعریف میکردند که:
پیش از آمدن اسلام ما(جنها) آزاد بودنیم که با سوار شدن بر کول همدیگر تا آسمان طبقه ی هفتم پیش رویم و پس از لمس آسمان , اقدام به استراق سمع میکردیم و به مردانی از اهل زمین که به ما پناه میبردند این اطلاعات را میدادند و آنها با استفاده از این اطلاعات غیبی به گمراه کردن دیگران مشغول بودند و الله هم در آنها سرکشی را زیاد کرده بود. تا اینکه یک شب مانند همیشه برای استراق سمع اقدام به سوار شدن بر روی هم نمودیم, اما همینکه بالا رفتیم با شهاب سنگهائی مواجه شدیم ,دیگر توانائی رسیدن به آسمان را نداشتیم ما نمی دانستیم که الله برای زمین خیری میخواهد یا شری در راه آنهاست اما با شنیدن صدای قرآن دانستیم که الله برای ساکنان زمین (جن و انس) در نظر گرفته که آنها را هدایت نماید لذا به شما ایمان آوردیم البته قاسطون ما ایمان نیاوردند که الله برای آنها جهنم مهیا نموده:

قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا /بگو به من وحي شده است كه جمعي از «جن» به سخنانم گوش فرا داده‏اند، سپس گفته‏اند: ما قرآن عجيبي شنيده‏ايم!
يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا/ که به راه راست هدايت مي‏كند، لذا ما به آن ايمان آورده‏ايم، و هرگز احدي را شريك پروردگارمان قرار نمي‏دهيم.
وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا/ و اينكه بلند است مقام با عظمت پروردگار ما، و او هرگز براي خود همسر و فرزندي انتخاب نكرده است.
وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا /و اينكه سفيهان ما درباره الله سخنان ناروا مي‏گفتند.
وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا /و اينكه ما گمان مي‏كرديم كه انس و جن هرگز دروغ بر خدا نمي‏بندند.
وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا مردانى از آدميان به مردانى از جن پناه مى‏بردند و بر سركشى آنها مى‏افزودند.
وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا كَمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا /و اينكه آنها گمان كردند همانگونه كه شما گمان مي‏كرديد كه خداوند هرگز كسي را (به نبوت) مبعوث نمی کند.
وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا /و ما آسمان را لمس نمودیم و آن را پر از نگهبانان توانا و تيرهائی از شهاب سنگ يافتيم.
وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا /و همانا ما می نشستیم که در مکانی که جایگاه نشستن بود و گوش (به حرفهای داخل آسمان) میدادیم اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند شهاب سنگي را در كمين خود مي‏يابد.
وَأَنَّا لَا نَدْرِي أَشَرٌّ أُرِيدَ بِمَن فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرَادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَدًا /و ما نمى‏دانيم كه آيا براى كسانى كه در زمينند بدى خواسته شده يا پروردگارشان برايشان هدايت‏خواسته است.
وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِكَ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا /و از ميان ما برخى درستكارند و برخى غير آن و ما فرقه‏هايى گوناگونيم.
وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن نُّعجِزَ اللَّهَ فِي الْأَرْضِ وَلَن نُّعْجِزَهُ هَرَبًا/ و ما مى‏دانيم كه هرگز نمى‏توانيم در زمين خداى را به ستوه آوريم و هرگز او را با گريز [خود] درمانده نتوانيم كرد.
وَأَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدَى آمَنَّا بِهِ فَمَن يُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا يَخَافُ بَخْسًا وَلَا رَهَقًا/ و ما چون هدايت را شنيديم بدان گرويديم پس كسى كه به پروردگار خود ايمان آورد از كمى [پاداش] و سختى بيم ندارد.
وَأَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَمِنَّا الْقَاسِطُونَ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُوْلَئِكَ تَحَرَّوْا رَشَدًا/ و از ميان ما برخى فرمانبردار و برخى از ما منحرفند پس كسانى كه به فرمانند آنان در جستجوى راه درستند.
وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا /ولى منحرفان هيزم جهنم خواهند بود.
نوشته های بالا دقیقا متن و ترجمه ی 14آیه ی نخستین سوره ی جن میباشد.

/// الله شهاب سنگها را برای زدن به جن ها می فرستد.
جن هائی که با سوار شدن روی پشت همدیگر، برای استراق سمع به طرف آسمان میرفتند.
. اما یک روز که آنها نزدیک آسمان رسیدند کسی که بالاترین نفر بود, چیزی را شنید و به بقیه خبر داد , او گفت که من الان کلامی عجیب را شنیدم , این کتاب قرآنی است که ما را بسوی هدایت , راهنمائی میکند . و ای رسول الله ! آنها جن هائی بودند که بعضی از مردان انس به آنها پناه می برند . جن ها اطلاعاتی غیبی که از استراق سمع بدست میآوردند , به این مردان اطلاع میداند و سرکشی و طغیان آنها را زیاد میکردند (این مردان جن ها را پرستش میکردند ) . آنها (جن ها ) گفتند , ما گمان میکردیم که کسی دیگر مبعوث نخواهد شد . ما آسمان را لمس کردیم و آنجا را پر از نگهبانانی سرسخت یافتیم که با شهاب سنگ , استراق سمع کنندگان را می زنند. ما نمی دانیم که پروردگار برای ساکنان زمین شری را اراده نموده , یا اراده ی او برای آنها خیر است .
نوشته های بالا خلاصه ای بود از ترجمه ی ده آیه ی اول سوره ی جن , من توضیحی اضافه نمی دهم داوری با شماست .

همچنین در سوره ی صافات به ای مسئله اشاره میکند:
إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ (صافات/7) ما آسمان دنيا را با ستارگان زینت دادیم .‏
وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ (صافات/8) و از هر شيطان سركشى محفوظ داشته‏ايم‏.
لَا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ(صافات/9) به [اسرار] ملأاعلى گوش نتوانند داد و از هر طرف به سویشان (با شهاب سنگ) پرتاب میشود.
دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ (صافات/10) به راندنى سخت، و عذابى پاينده [در پيش‏] دارند.
إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ (صافات/11) مگر كسى كه ربايشى بربايد (اطلاعاتی بدست آورد و فرار کند) که در این صورت شهاب سنگی درخشان به سویش پرتاب میگردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما کمک به ایجاد دموکراسی میکنه
همه با هم یک کشور با نظرات متفاوت و آزاد میسازیم