۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

احمدی‌نژاد: ظرف یک هفته بنزین تولید می‌کنیم

قابل توجه دوستان مطلع دکتر چه مزخرفاتی گفته

 
 

Sent to you by arya via Google Reader:

 
 

via Radio Zamaneh on 4/3/10

محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و غرب علیه ایران گفت در صورت تحریم صادرات بنزین، دستور خواهد داد تا متخصصان ایرانی، «ظرف یک هفته تا ۲۰ روز» بنزین تولید کنند.

آقای احمدی‌نژاد که امروز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه گندله‌سازی مجتمع سنگ‌آهن گلگهر سیرجان سخنرانی می‌کرد، غرب را به «نفهمی» متهم کرد و افزود: «آنها همه‌اش به نفع ما کار می‌کنند، خیال می‌کنند اگر به ما بنزین ندهند، ما ناراحت می‌شویم و عزا می‌گیریم.»


احمدی‌نژاد می‌گوید که غربی‌ها پس از اعلام آغاز تولید سوخت، «شروع کردند به مسخره کردن و شوخی کردن که ایرانی‌ها، بلوف می‌زنند.»

سه شرکت‌ سوئیسی ویتول، گلنکور و ترافیگورا که بخش عمده‌ای از بازار جهانی فرآورده‌های نفتی را در اختیار دارند، صدور بنزین به ایران را متوقف کرده‌اند.

این سه شرکت در مجموع، نیمی از بنزین صادراتی به ایران را تامین می‌کردند.

توقف بنزین به ایران از سوی این سه شرکت بزرگ در حالی صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا به تازگی، تحریم‌های یک‌جانبه‌ای چون منع صدور بنزین به جمهوری اسلامی را تصویب کرده است.

«آنها (غرب) همه‌اش به نفع ما کار می‌کنند، خیال می‌کنند اگر به ما بنزین ندهند، ما ناراحت می‌شویم و عزا می‌گیریم»

رئیس دولت دهم در ادامه سخنرانی خود، به تداوم اعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و خطاب به قدرت‌های غربی گفت: «بانک‌ها و ارتباطات اقتصادی را علیه ملت ایران می‌بندید، اما این کارها را انجام می‌دهید راه ملت ایران بسته نمی‌شود.»

جمهوری اسلامی به خاطر خودداری از اجرای قطعنامه شورای امنیت، با تحریم‌های محدودی از سوی این شورا مواجه شده است.

دور جدید این تحریم‌ها آن‌طور که آمریکا اعلام کرده است، تا هفته‌های آینده علیه ایران اعمال خواهد شد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود، در واکنش به این اظهارات مقام‌های آمریکایی، خطاب به آنها گفت: «شما خودتان منزوی هستید و باید خود را از انزوا درآورید، البته گرمید و حالی‌تان نیست.»

وی افزود: «شما می‌خواهید ما را از انزوا نجات دهید. ما را به خیر شما امیدی نیست، شر نرسانید. اگر نظر ملت ایران را در مورد خودتان نمی‌دانید، آزمایش آن سخت نیست. یک روز از ملت ایران می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیاید و جواب شما را بدهد.»

«شما می‌خواهید ما را از انزوا نجات دهید. ما را به خیر شما امیدی نیست، شر نرسانید. اگر نظر ملت ایران را در مورد خودتان نمی‌دانید، آزمایش آن سخت نیست. یک روز از ملت ایران می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیاید و جواب شما را بدهد»

رئیس دولت دهم همچنین به موضوع تولید سوخت ۲۰ درصدی از سوی ایران اشاره کرد و اظهار داشت که غربی‌ها پس از اعلام آغاز تولید سوخت، «شروع کردند به مسخره کردن و شوخی کردن که ایرانی‌ها، بلوف می‌زنند.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که اگر فشار تبلیغات از روی مردم آمریکا برداشته شود، مردم این کشور، «یک روز هم» حاکمان خود را قبول نخواهند کرد.

به گفته احمدی‌نژاد، «کسانی منزوی‌اند که نمی‌توانند در حضور ملت‌ها قرار گیرند.»

احمدی‌نژاد در پایان سخنرانی خود، به غرب و اسرائیل توصیه کرد در خاورمیانه دست به «اشتباه» نزنند، چرا که حمله به غزه برای آنها «گران» تمام خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما کمک به ایجاد دموکراسی میکنه
همه با هم یک کشور با نظرات متفاوت و آزاد میسازیم