۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

به امید اینکه ایران رو خودمن ازاد کنیم نه کشور دیگه

ا مقصد نهايی این بمب ها ایران است؟

heraldscotland.com
Exclusive: Rob Edwards

آیا مقصد نهايی این بمب ها ایران است؟

صدها بمب نیرومند بونکر-بوستر «ضدپناهگاه» از پایگاهی در کالیفرنیا به بریتیش آیلند (پایگاه دیگوگارسیا) در اقیانوس هند برای حمله احتمالی به ایران فرستاده شده اند.

دولت آمریکا در ماه ژانویه قرارداد ترابری ده محموله بزرگ مهمات به این جزایر را امضا کرده بود که بر اساس آن 387 بمب از این دست باید جابجا میشد.

این بمبها برای نابود کردن سنگرهای مستحکم و زیر زمینی یا در زیر کوه ها کاربرد دارد.

کارشناسان گفته اند این بمبها به جز برای حمله به تاسیسات اتمی ایران در آن منطقه کاربر دیگری ندارد که گزینه بعدی آمریکا در صورت شکست دیپلماسی خواهد بود.

محموله ای که به این جزایر حمل شده است شامل 195 بمب هوشمند و هدایت شونده مدل 110 و 192 بمب بسیار نیرومند 2000 پوندی مدل 117 میباشد.

گزارشها تاکید میکنند که هواپیماهای بمب افکن نامرئی و رادارگریز استیلت نیز به این پایگاه ها فراخوانده شده اند.

به گفته Dan Plesch کارشناس مطالعات بین المللی در لندن هم اکنون آمریکا خود را آماده کرده است که تنها در ظرف چند ساعت ده هزار هدف را در ایران نابود کند.

هر چند ارتش آمریکا آماده عملیات است ولی دستور نهایی را پرزیدنت باراک اوباما صادر خواهد کرد. شاید آقای اوباما ترجیح دهد که حمله به ایران توسط آمریکا انجام شود بهتر است تا توسط اسرائیل.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیز از آمریکا خواستار توضیح درباره جابجایی این موشکها شده و میخواهد بداند که آیا هدف این موشکها ایران است؟

برخی سازمانهای بین المللی نیز اوضاع کنونی آمریکا در برابر ایران را با سال 2003 و موقعیت آمریکا پیش از حمله به عراق یکی دانسته و از حمله آمریکا به ایران ابراز نگرانی نموده اند.

جزایر بریتیش آیلند (پایگاه دیگوگارسیا) در سال 2003 نیز برای حمله به عراق بکار گرفته شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما کمک به ایجاد دموکراسی میکنه
همه با هم یک کشور با نظرات متفاوت و آزاد میسازیم